Thursday 14 June 2012

Buatmu Ibu

Sebut saja pasal ibu pasti ramai yang terbayang wajah ibu..huhuhuu....Alhamdulillah Allah masih berikan aku kesempatan untuk merasai kasih sayang seorang ibu dan Alhamdulillah sekarang aku sudah merasa bagaimana rasanya menjadi seorang ibu. Dari awal mengandung, melahirkan, membesarkan sangat memerlukan pengorbanan..dan itu jugalah yang ibu aku buat untuk besarkan aku. Tak dapat aku bayangkan bila ibu tak ada dalam hidup, memang susah...memang sukar sebab masa dalam pantang ibu yang banyak berkorban jaga aku dan aina.....dari lahir sampai sekarang ibu banyak bersabar melayan karenah aku....marah, suka, sedih, gembira aku semuanya ibu yang rasai.... Tak hairanla kalau makan kat mana-man pun memang tak boleh tandingi masakan dan air tangan dari ibu.... Tak dapat aku bayangkan macam mana agaknya kalau ibu tak ada nnti macam mana dengan aku?? sapa lagi yang dapat faham dan menegrti perasaan aku ni? Ya Allah, panjangkanlah umur ibuku ya Allah.....


Bila dengar je lagu nyanyian Aeman (Buatmu Ibu) adoyaiii...tersentuh rasanya jiwa ni... nak bersujud kat kaki ibu sebab kenangkan banyaknya dosa aku kat ibu..... YaAllah...


No comments:

Post a Comment