Thursday 14 June 2012

Buatmu Ayah




Alhamdulillah ayah aku masih ada lagi, Allah masih bagi kesempatan untuk aku menabur jasa kat ayah. Dulu bercakap pasal ibu skrg sempena hari bapa nak cakap pasal ayah pulak....memang ayah tak lahirkan kita kat dunia ni tapi bila tengok pengorbanan ayah dulu memang rasa nak nangis. Aku bukan lahir dalam sebuah keluarga yang senang, kaya atau mewah tapi ayah berusaha untuk beri yang terbaik pada aku dan adik-adik. Ayah, hanya seorang pesawah dan ibu surirumah mana mampu untuk bagi aku seorang cikgu peribadi, hantar ke tuisyen cuma yang ada hanya nasihat supaya aku belajar pandai-pandai. Ayah pernah kata... "belajar pandai-pandai, jadi orang berguna..ayah tumpang bangga" Ayah tak pernah mintak aku bayar balik segala apa ayah dah buat ...kerja apa yang ayah tak pernah buat?? sumer keje berat ayah buat demi mencari sesuap nasi untuk sara kami adik-beradik. Ayah pernah bekerja sebagai pengecat pagar UITM..... Alhamdulillah, aku dapat masuk UITM rasa mcm dapat balik keringat ayah tu aku tebus.. adik dapat masuk UTM alhamdulillah, ayah tarik nmafas lega.....seronok tgk ayah senyum gembira bila kitorg terima ijazah....

Ayah tak pernah mintak kami balas semua jasa ayah...Ayah tak pernah mintak kami bayar balik semua duit yang ayah dah guna untuk besarkan kami ... Ayah tak pernah tunjuk yang ayah susah, penat, sedih...tak pernahhh......yang ada semangat ayah yang kuat....tu yang jadi pendorong kami .... Alhamdulillah sekarang ayah mampu bernafas lega....Terima kasih ayah atas segala pengorbanan yang tidak ternilai harganya.... Allah saja yang mampu balas... sayang sangat kat ayah....



Ayah dengan Aina

No comments:

Post a Comment