Thursday 21 June 2012

Sambung Master ???

Dah lama dah grade dari UiTM Shah Alam, majoring in Publishing (Degree in Masscomm) tahun 2006 yang lalu. Dah lama dah tuu..... Hubby suruh sambung belajar amik master tapi raanya otak dah beku dah kot kalau nak belajar sekarang ni tambahan pulak dah ada Aina lagi la tak dapat nak focus nanti. Bila tengok balik Facebook kawan-kawan lama ada yang further study kat Korea la UK la, London la, Japan la.....kat UiTM pun ramai gak. Jeles pun ada gak bila tengok gambar dorg dah abis dah belajar n konvo for their master. Ramai jugak member yang dah jadi cikgu. Aku? masih jugak macam ni...macam no improvement je dalam hidup. still kat level yang dulu.
Tapi apa-apa pun tetap bersyukur kerana Allah sentiasa sayang kat aku. Apa pun aku buat aku kene pikir yang aku masih ada family yang support aku. Cuma bab belajar ni nanti aku pikirkan balik. Tunggu la Aina dah besar sikit ke kan.... Tapi kalau nk sambung belajar pun aku tetap nak sambung kat UiTM, bukan apa senang sikit sbb hubby ada sana leh gi n balik sama-sama....ehheheheh 


Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media telah ditubuhkan pada tahun 1972 dengan kerjasama Ohio University dan bermula sebagai Sekolah pertama sepenuhnya Komunikasi Massa di Malaysia.

Program-program akademik yang ditawarkan di fakulti adalah selaras dengan pembangunan dalam pelbagai bidang komunikasi dan media. Objektif fakulti ialah untuk mendidik dan melatih pelajar Bumiputera untuk menjadi profesional dan yang akan berkhidmat sebagai ejen perubahan dalam industri dan akhirnya, masyarakat. Dalam mencapai merealisasikan wawasan kami untuk menjadi sebuah institusi utama akademik dalam komunikasi dan pengajian media, fakulti berusaha untuk terus menyediakan persekitaran yang kondusif yang bertujuan untuk memupuk kecemerlangan dalam pengajaran, pembelajaran dan penyelidikan.

Walaupun kurikulum program-program ini adalah sama seperti yang ditawarkan oleh universiti-universiti lain, di mana pun berkenaan, ia condong ke arah membangunkan graduan yang bersedia untuk menghadapi cabaran yang bersifat dinamik amalan global dan persekitaran ekonomi berasaskan pengetahuan.

Kurikulum fakulti menawarkan pelbagai kajian dalam bidang kewartawanan, perhubungan awam, penyiaran, adversiting, menerbitkan serta komunikasi liberal. Lima program yang ditawarkan di peringkat ijazah Sarjana Muda dan satu program di peringkat diploma.

Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media menawarkan pelbagai kursus yang bertujuan untuk membantu pelajar mengembangkan bakat mereka dan meluaskan pemahaman mereka tentang proses dan amalan pelbagai aspek komunikasi massa. Pelajar dalam program ini akan menjalani 4-6 semester pengajian untuk lulus dengan Diploma atau Ijazah Sarjana Muda Komunikasi dan Media Komunikasi. Fakulti memerlukan pelajar membuat tiga komponen kursus dalam program selama tiga tahun. Komponen ini adalah keperluan kursus universiti, kursus teras fakulti dan kursus teras program.




2 comments:

  1. assalam nice blog n nice info...tq follow my poor blog...

    ReplyDelete
  2. Salam Muhammad Al-Fateh..really appreacite ur apprvd as friend list...welcome to my blog...

    ReplyDelete